۲۷ بهمن ۱۳۸۵، ۱۱:۵۶

از سوی کارشناسان ترکیه؛

حفاریهای نزدیک مسجد الاقصی بررسی می شوند

حفاریهای نزدیک مسجد الاقصی بررسی می شوند

دولت ترکیه به زودی یک گروه تکنیکی به بیت المقدس اعزام می کند تا عملیات حفاری رژیم اشغالگر قدس را در نزدیکی مسجد الاقصی مورد بررسی قرار دهند .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از منابع اینترنتی، خبر اعزام این گروه متخصص به شهر بیت المقدس در پی دیدار روز گذشته رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با ایهود اولمرت همتای اسرائیلی خود در آنکارا، ترکیه اعلام شد.

اردوغان گفت: اولمرت تصاویری از حفاری های نزدیک مسجد الاقصی را به من نشان داد اما نتوانست مرا 100 درصد متقاعد کند.

وی در یک نشست خبری تصریح کرد: من پیشنهاد کردم یک تیم تکنیکی به منطقه اعزام کنیم تا محل را مورد بررسی و کنکاش قرار داده و اولمرت نیز موافق کرد.

رژیم صهیونیستی حفاری نزدیک سومین مکان مقدس در اسلام و نخستن قبله مسلمین را از روز 17 بهمن ماه آغاز کرد، اقدامی که از سوی اتحادیه عرب به حمله تبهکارانه تعبیر شد.

رهبران مسلمان هشدار دادند که اقدامات اسرائیل می تواند به پایه های مسجد الاقصی صدمه وارد کند، اما اسرائیل مدعی شده است که کارهای ساختمانی به این مکان مقدس صدمه وارد نمی کند و همچنین به کرات ادعا کرده اند که باید پلی که به واسطه طوفان سه سال گذشته تخریب شده  و فرو ریخته را تعمیر کنند.

اوایل هفته گذشته شهردار بیت المقدس دستور داد پروژه اسرائیل با هدف آرام کردن خشم جهان اسلام مورد بررسی قرار گیرد. مقامات اسرائیلی اظهار داشتند که کارهای ساختمانی ممکن است چند ماه به تعویق افتاده و حتی لغو شود. این در شرایطی است که تصمیم شهردار بر حفاریهای مقدماتی که هفته پیش آغاز شد تأثیری نداشت.

صهیونیستها روز گذشته اظهار داشتند دوربینهایی نصب کرده اند که از کارهای حفاری فیلمبرداری کرده و به صورت زنده در اینترنت پخش شود. بر اساس این اظهارات سه دوربین در محل فعالیت آنها نصب می شود که زاویه کاملی از محوطه حفاری را نشان دهد. کار روزانه آنها ساعت 4 و 30 دقیقه تا 12 و 30 دقیقه به وقت گرینویچ در پایگاه اینترنتی www.antiquities.org.il/home_eng.asp قابل مشاهده است.

سخنگوی تراست اسلامی فلسطین که متصدی اداره حرم شریف است گفت: نصب دوربین و ادعاهایی از این قبیل تنها جنبه ظاهری دارد، آنها باید کارهای حفاری را متوقف کنند.

در این میان یک دادگاه صهیونیستی تا دو ماه نزدیک شدن رئیس جنبش اسلامی فلسطین به شهر بیت المقدس را ممنوع کرد.

شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی فلسطین روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت که تصمیم دارد دادگاه را نادیده گرفته و برای اقامه نماز جمعه به مسجد الاقصی برود.

کد خبر 448722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha